Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
de eerste dagen zijn goed verlopen. Na eerst een uur in de file te hebben gestaan voor de schipholtunnel heb ik het gelukkig op tijd gered.
De eerste vlucht ging vrij snel, na ongeveer 6 uur had ik een tussenstop van 3 uur in Dubai. Ik heb wat gegeten en gewinkeld en toen was het alweer tijd om het volgende vliegtuig in te gaan. De tweede vlucht viel tegen omdat ik helaas niet echt heb kunnen slapen.
In Bangkok was het rond de 30 graden dus dat was wel even acclimatiseren. Een taxi gepakt naar het Nappark hostel. Ik had een bed in een zespersoonskamer geboekt, was prima te doen. Eerst even douchen en al snel ontmoette ik een Nederlands meisje. We zijn samen wat gaan eten en hebben de MBK shoppingmall bezocht. Daar hebben we een nek/rugmassage laten doen, die overigens alles behalve ontspannend was haha. Blijkbaar was het nodig na al dat werken.. Daarna over de Khao San Road naar huis gelopen. Daar komen alle backpackers samen om te drinken en te feesten. We hebben daar een heerlijke voetmassage gehad en zijn terug naar het hostel gegaan, we hadden beiden een nacht overgeslagen dus stappen zat er voor ons niet in. Daar nog een biertje gedronken en op tijd naar bed gegaan.
De tweede dag heb ik uitgeslapen en na een ontbijtje was het tijd voor de fietstocht door Bangkok! Echt een super leuke ervaring die ik iedereen aan kan raden. Wel even wennen aan het fietsen aan de andere kant van de weg.. Van 12 tot 18 uur hebben we onder begeleiding door de stad gefietst en plekken gezien waar je anders nooit zou komen. Eerst door de drukke, rumoerige straatjes van de binnenstad en later langs de groene, rustige, smalle straatjes van de plantages. Wat een contrast. Daarna heerlijk Thais gegeten bij een local. Na de fietstocht hebben Jolijn en ik (die trouwens uit Nijmegen komt, hoe toevallig) de spullen gepakt en zijn we naar het treinstation gegaan voor de nachttrein naar Chiang Mai. Op naar het noorden!
Het duurde even voordat ik in slaap viel maar ondanks het iets te kleine bed in de trein heb ik wel wat uurtjes kunnen slapen. Na wat vooronderzoek gaan we op zoek naar een leuk hostel. Dat bleek nog niet zo makkelijk met 2 zware tassen, wat een ellende! Maar we hebben wat gevonden, Hug bed and breakfast. Volgende keer boeken we wat van te voren, want veel hostels waren al vol. Volgende keer meer over Chiang Mai.

  • 02 Maart 2016 - 12:58

    Linda:

    Ha,

    Wat fijn dat je iemand hebt getroffen waarmee je samen wat dingen kunt doen. Gelukkig was het fietsen begeleid, anders lijkt het me best spannend om daar te moeten fietsen. Klinkt als een goede start. Veel plezier in Chaing Mai!!! Xx

  • 02 Maart 2016 - 15:23

    Sanne:

    Goed om te lezen dat de eerste dagen zo goed zijn bevallen, ook fijn dat je iemand hebt ontmoet! Leuk om te lezen, geniet ervan! Xx Sanne

  • 02 Maart 2016 - 19:15

    Inge :

    Leuk om te lezen!! Elke dag een massage en je kan er weer tegenaan als je thuis bent :p!

    Verheug me op je volgende verslag!!

    Pas goed op jezelf en bovenal GENIET schat!!

    Love u

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Laura

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 2029

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 20 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: