Koh Phi Phi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

Zondag hebben we om 9 uur de ferry gepakt vanaf Krabi naar het eiland Koh Phi Phi, die er 1,5 uur over deed. Koh Phi Phi is een klein autovrij eilandje met een gezellig druk binnenstadje. Het eiland is aardig volgebouwd waardoor er weinig strand over blijft, dat is wel jammer maar dit eiland staat ook meer bekend als een party eiland dan om de mooie stranden. Koh Phi Phi is een van de eilanden die in 2004 verwoest is door de tsunami, maar daar is niet veel meer van te zien. Het is allamaal weer aardig opgebouwd op een enkel stukje na. We hadden voor 2 nachten een hostel geboekt dat bekend staat als party hostel, Stones. Na het inchecken zijn we naar de andere kant van het eiland gelopen omdat daar het strand mooier is, in het water bij ons hostel drijft er allemaal zooi in het water. Het was daar ontzettend warm. Tussen 1 en 3 kan je eigenlijk niet in de zon liggen zo warm is het dan, tegen de 40 graden. Na het strand nog even een drankje gedaan en daarna douchen. Op Koh Phi Phi hebben ze zout water douches en ook uit de kraan komt dus zout water, lekker met tanden poetsen. Bah, ook na het douchen voel je je niet echt schoon. Na het eten is er vanalles te doen op de stranden dus zijn we over het strand gelopen en zijn we naar het hostel naast ons geweest voor wat drank spelletjes en gezelligheid. Bij ons hostel hadden ze een show met vuurfakkels, dat hadden we na een uur wel gezien. Maandag ochtend hebben we eerst geshopt en daarna op het strand bij ons hostel gelegen. We hadden eigenlijk een tour naar Maya bay willen doen maar we hoorden dat het super toeristisch was en we waren wel toe aan een dagje niks doen. We hebben nog leuke nederlandse mensen ontmoet en ook kwamen er mensen aan die we in chiang mai hebben leren kennen dus we hadden weer een leuk clubje. Savonds weer het strand op gegaan en uiteindelijk best laat gemaakt. Het was een leuke avond. Maar op Koh Phi Phi willen mensen alleen maar zuipen en scoren dus na 2 dagen was het genoeg voor ons. We hadden voor dinsdag ochtend de boot geboekt naar Koh Lanta. Dat zal het laatste eiland zijn waar ik naar toe kan helaas. Ik heb te weinig tijd om nog naar de andere kant te gaan. Dus ik moet gewoon nog een keertje terug :)