Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu

Pai

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

Zondag zijn we aangekomen in Pai. Een super gezellig hippie dorpje. Iedereen is hier heel relaxed en mensen komen hier vooral om te chillen. Met zn 4en hebben we een heel leuk hostel gevonden in het centrum, Common Grounds. We hebben weer scooters gehuurd (voor nog geen 5 euro per dag, dus 2,50 pp) en zijn naar een waterval en de Canyon van Pai geweest. Ook hebben we de lekkerste burgers ooit op bij de Burger Queen! Savonds bij het hostel (drank) spelletjes gedaan en leuke mensen leren kennen. Maandag hebben we uitgeslapen en zijn we naar een andere waterval geweest. Het is erg droog hier waardoor de waterval een beetje tegenviel. In april begint het regenseizoen dus dan ziet het er heel anders uit. Ook is het soms wat mistig hier omdat ze de bladeren in de jungle en de rijstvelden verbranden voordat het regenseizoen begint zodat de paddenstoelen en andere planten weer kunnen groeien. Daarna zijn we naar een heel chill zwembad geweest waar de rest van de middag lekker konden vertoeven. We hebben op de foodmarket gegeten, overdag kan je gewoon winkelen in het centrum en tegen de avond staan er allemaal eetkraampjes waar je heerlijk en super goedkoop kan eten. Savonds in het hostel hebben we de score voor Nederland opgehaald met shotjes drinken. We gingen van score 2 naar 28! Daarna wilden we nog ergens op stap maar alles is hier super vroeg afgelopen dus we waren alweer vroeg thuis. Hebben daarna met zn allen nog even bij het hostel in de hangmatten gelegen. Dinsdag hebben we een tour geboekt naar de grotten met onder andere een bamboo raft. De grotten waren super indrukwekkend om te zien. We zijn in 3 grotten geweest onder begeleiding (van een niet al te best sprekende) gids. Dat was best hilarisch want in plaats van iets over de grotten te vertellen vroeg ze ons steeds op welke dieren we de rotsen vonden lijken. Daar werden we aardig melig van. Helaas kan je op de foto niet goed vastleggen hoe mooi het in die grotten is omdat het daar pikkedonker is. Maar een mooie ervaring was het zeker. Woensdag zijn we nog wezen touren op de scooter en hebben we de White Buddha bezocht. We kwamen in het binnenland 4 plekken tegen waar je op olifanten kan rijden. Zo vreselijk om te zien! Die olifanten zitten met een been aan de ketting en kunnen nergens heen. Ze staan daar maar de hele dag en moeten als circusdieren de hele dag hetzelfde doen op commando. Einde van de middag hebben we de bus gepakt naar Chiang Mai om vanaf daar naar het zuiden te vliegen via Bangkok. We hebben afscheid genomen van Imke en Jarno. Imke gaat naar Laos en Jarno blijft nog even in Pai. We hebben een heel leuk hostel geboekt in Chiang Mai, Stamps en kwamen daar weer mensen tegen die we hebben ontmoet in Pai. Dat is het leuke van backpacken, veel mensen volgen dezelfde route dus je komt elkaar steeds weer tegen. Jolijn en ik gaan 2 dagen naar Kao Sok National Park en gaan daarna naar de eilanden. Op naar het strand :D