Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

Het bed and breakfast was schoon en de bedden erg comfortabel dus hebben we geboekt voor 2 dagen. Woensdag na het inchecken zijn we de stad ingegaan om wat te eten bij een lokaal restaurant en hebben een Pad Thai gegeten, wat erg lekker was! Daarna hebben we verschillende tempels bezocht. Het zijn prachtige kunstwerken, erg indrukwekkend om te zien. Maar toch lijken ze allemaal een beetje op elkaar dus na 3 tempels hadden we het wel gezien. Bij het hostel hebben we samen met andere backpackers wat gegeten en we hadden de tip gekregen om naar Zoe te gaan, een leuke tent in de barstreet. Daar hebben we coctails gedronken maar hebben het niet laat gemaakt want de donderdag was het tijd voor Zipline! We werden smorgens opgehaald en hebben iets van 20 afdalingen gemaakt met een soort van kabelbaan. Erg gaaf om te doen en een prachtige omgeving! Na de zipline stond er weer een lunch voor ons klaar, die hier voornamelijk bestaat uit: rijst, gebakken ei, kip, groente en fruit. Na de zipline hebben we een zwembad opgezocht, bij een hotel op 7 hoog. Savonds ben ik met wat anderen die ik in Bankok had ontmoet weer naar Zoe geweest. Was erg gezellig maar het duurde maar tot 12 uur helaas. Wat achteraf niet zo erg was want vrijdag gingen we naar het Elephant Jungle Sanctuary. Dat was echt een geweldige ervaring! (behalve de rit er naartoe haha, gelukkig ben ik niet snel wagenziek) We hebben eerst met de olifanten kunnen knuffelen en ze te eten gegeven. Op deze olifanten word dus niet gereden, enkele zijn gered van mensen die ze mishandelen en er mensen op lieten rijden. Er waren 5 olifanten in totaal. Daarna kregen we weer een lunch. Prima te doen maar na een paar dagen rijst verlang je toch weer naar westers eten.. Toen was het tijd om ze te wassen in de rivier. Dat was toch wel weer toeristisch om dat met zn allen te doen maar alsnog wel heel erg leuk. Daarna mochten we ze een modderbad geven, waar ik niet om stond te springen, bah! Die troep krijg ik ook niet helemaal uit mn bikini. Maargoed echt een super leuke dag gehad! We zijn na de olifanten tour naar een ander hostel gegaan, Deejai Backpackers, daar zaten mensen de we in bangkok hadden ontmoet en was het een stuk gezelliger dan bij het bed and breakfast. Vrijdagavond niks meer gedaan, even bijkomen van het drukke programma. Gisteren hebben we scooters gehuurd en hebben 2 tempels bezocht (die overigens niet anders waren dan de rest haha helaas) en zijn we naar de Grand Canyon van Chiang Mai geweest. Super om door de bergen te touren! De Grand Canyon was erg indrukwekkend om te zien. Daar lekker gezommen en van een cliff van 8 meter hoog in het water gesprongen. Wat toch best wel eng was haha, but i did it! Savonds naar de poolparty geweest en weer even naar Zoe een drankje gedaan.
Vanmorgen een busje gepakt naar Pai, volgende keer meer over Pai :)