Koh Lanta - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Meijden - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

Dinsdag naar Koh Lanta gegaan met de ferry, we hadden hostel Metallic geboekt. Daar zagen we iedereen uit Koh Phi Phi ook weer. We zijn die middag naar het strand Long beach gegaan om te zwemmen en bij te komen van de vorige avond. Op het strand hebben Jolijn en ik een oliemassage genomen en hebben een burgertje gegeten. Woensdag hebben we een scooter gehuurd en zijn het eiland gaan verkennen. Het eiland was weer heel anders dan Koh phi phi. Dit eiland is groter dus ook de afstanden tussen de stranden is langer waardoor je wel een scooter nodig hebt. En de stranden zijn rustig en totaal niet party gericht dus dat was wel weer even lekker. Die avond was er op verschillende plekken wat te doen en we hadden met wat mensen afgesproken om naar een van die 'feestjes' te gaan. Die avond was zo rampzalig dat het gewoon weer leuk was. We zouden naar het feestje bij het Three House gaan. Daar aangekomen was er nog niet veel te doen en 2 waren er al afgehaakt en gingen naar de Monkey bar, later begon er een super slechte heavy metal band te spelen dus toem wisten ook wij niet hoe snel we weg moesten komen. Ondertussen contact gehad met die 2 bij de Monkey bar en dat zou wel leuk zijn daar. Wij iedereen overgehaald om mee te gaan en het eindelijk eens geworden met een taxi chauffeur over de prijs, kwamen we ergens afgezet waar we geen muziek hoorden en geen mensen zagen. Dus wij zijn de taxi niet uitgestapt omdat we bang waren niet meer terug te komen. Toen begon er iemand over de Jungle party, oke gaan we daar heen. Nou daar waren misschien 20 mensen hahaha dus die feestjes waren echt een flop. Gelukkig hadden we het nummer van die taxi chauffeur gevraagd zodat hij ons ook weer op kon halen. Intussen was het duitse stelletje boos geworden dat hun avond verpest was en wie hun taxi geld terug ging betalen? Haha wij kwamen niet meer bij. Trieste lui, nou dat hebben ze gemerkt (volgende dag hebben ze toch maar hun excuses aangeboden). Maar het mooiste was nog, ik ging bij die jungle party een drankje halen en viel er een schorpioen op de bar vanaf het dak. Jarno schrok zo erg die viel over alles en iedereen heen hahaha hilarisch was het. Toen heeft de taxi ons opgehaald en hebben we nog even wat bij het hostel gedronken. Donderdag verschillende stranden bezocht en rond gereden op de scooter. Savonds met zn allen uit een want vrijdag zijn Jarno en ik naar krabi terug gegaan en Anna en Jolijn naar Koh tao voor een duikcursus. Vrijdag zijn we nog eerst op snorkeltour geweest (jij laura, ja ik haha). Moet toch maar eens over mijn vissenfobie heen komen. Dus smorgens vroeg afscheid genomen en met de tour mee gegaan. We hebben de gemiddelde leeftijd flink omlaag gehaald want de rest van de groep was 40+ haha super gezellig.. We zijn met de boot naar 2 snorkel plekken geweest en hebben vissen bekeken. Het ging eigenlijk wel prima toen een paar chinezen bedachten om de vissen brood te geven, man man man toen wist ik niet hoe snel ik dat water uit moest! Al die vissen komen dan op dat eten af, vreselijk was het haha. Toen zijn we naar een grot gegaan. Daar konden we doorheen zwemmen en kwamen we aan de andere kant van het eiland uit. We moesten allemaal een zwemvest aan, toen waren we al helemaal melig. Daar waren dus ook excursies met allemaal chinezen die dus niet kunnen zwemmen. Die gingen allemaal in een treintje die grot door, het was geen gezicht. Lekker toeristisch allemaal maar we hebben wel gelachen. Toen zijn we naar een prachtig bounty eiland gegaan, Koh Ngai. Echt een aanrader! Helaas was toen mijn telefoon leeg en had ik mijn camera niet bij.. Heb ik weer :( Dit was het mooiste strand waar ik geweest ben en daar kregen we ook lunch. Na de tour zijn we gelijk door gegaan met de bus naar Krabi. Ik had zaterdag einde van de middag een vlucht naar Bangkok dus zaterdag zijn we nog even naar Railey Beach gegaan in de buurt van Krabi. Ook prachtig dus leuk om daar de vakantie mee af te sluiten! In Bangkok aangekomen ben ik nog even wat gaan eten op Khao San road en heb ik mn geld opgemaakt aan een voetmassage en een gezichtsbehandeling. Daarna nog met mensen uit het hostel wat gedronken. En vandaag was het helaas weer tijd om naar huis te gaan. Had graag nog een weekje langer willen blijven maar ik ga vast nog een keertje terug. Nu weer eerst centjes verdienen en over mn volgende reis na gaan denken!